Tekla njuter av solen och värmen

Det är så härligt att se hur pigg och glad Tekla är. För mindre än tre veckor sedan opererades hon akut för livmoderinflammation. Nu är hon sitt vanliga levnadsglada jag igen – ja, hon är till och med piggare än vad hon varit på ett tag.

Vid den här tiden på året står ytterdörren nästan alltid öppen, och hundarna går ut och in som de själv vill. Tekla ligger ofta ute på gräsmattan och myser, eller sitter i solskenet och spanar på katterna och sädesärlorna. Det är en stor glädje i att se henne njuta och ha det bra, ingen som ser henne idag kan ana att hon är hjärtsjuk och förhållandevis nyopererad.

Det är alltid svårt att ta ställning till hur mycket man ska utsätta ett sjukt djur för, men när jag ser Tekla tvivlar jag inte på att vi gör rätt. Hon mår bra av sina hjärtmediciner, och hon har återhämtat sej från operationen lika snabbt som en helt frisk hund i hennes ålder skulle gjort.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Djur, Hundar, Livet på landet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

