Bortskämd del 2

Jag tyckte om nästan alla färger, utom rosa. Absolut inga rosa garner för mej, inte ens om de låg i rea-korgen. Så var det i alla fall tills för ungefär ett halvår sedan.  Då fanns det en härva rosa garn i paketet från YarnAddicts spetsklubb. Först tänkte jag ”Nä, så synd”, sedan tänkte jag ”Men det är ju snyggt”, och när jag visade garnet för Jens sa han ”Du klär jättebra i den färgen”. Sedan dess har det hamnat ganska många rosa härvor och nystan i garnförråden här i Annes Hus. De rosa garnerna på bilden kommer från Anniken och YarnAddict. Det är riktigt läckra kvaliteter (samtliga i olika proportioner av ull och silke).

Den blålila Miyu-halsduken är stickad i Amazing Cashmere Lace, ett tunt garn i 100% kashmir. Jag har aldrig tidigare stickat med ett så lent och ”smörigt” garn.  Det är direkt vanebildande, och helt perfekt om man vill skämma bort sej lite extra (när man är förkyld/deppig/bantar/har det stressigt på jobbet/det är långt till semestern – det går alltid att hitta en anledning).

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Livet på landet, Stickning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bortskämd del 2

  1. YarnAddict skriver:

    Jeg er glad du liker rosa. Garn Klubber kan ganske ofte fa oss til a prove farger vi ikke vanligvis ville ha kjopt og finne ut at vi liker dem. Skjerfet ditt ble veldig flott.

Kommentera

