Cottage Rose???

Nu blommar en av mina allra vackraste rosor! Den är inköpt som Cottage Rose men jag undrar om den  verkligen var märkt med rätt etikett… Cottage Rose ska vara rosa, och min är mer åt det aprikos-rosa hållet. Det må vara hur det vill med namnet; vacker är den och den doftar underbart gott. Som hos alla Austin-rosor är blomman mycket välformad, och färgen går så bra ihop med vårt faluröda hus och honungsrosen som växer precis intill.

Jag kan inte avhålla mej från att citera Shakespeare, trots att de här raderna från Romeo & Julia verkligen är utslitna:

”What’s in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet.”

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Livet på landet, Rosor, Trädgård. Bokmärk permalänken.

Kommentera

