Lite höstkänsla

Jag borde avsluta en halvfärdig stickning i bomullsgarn, men vädret gör att jag känner mej mer sugen på ull. Letade fram några härvor Auracania Ranco Solid i olivgrönt PT486 (på bilden ser det mer brunaktigt ut- fotoljuset är tyvärr inte det bästa idag). Ranco marknadsförs som strumpgarn, men jag tycker att det är alldeles för fint för att döljas i skor. Det passar jättebra till en Mountain View-kofta och en sådan har jag velat göra länge.

På stickorna finns nu nederkanten till den första ärmen. Av någon anledning startar jag numera ofta med att sticka ärmarna. Jag stickar nämligen ALDRIG provlappar. Om masktätheten blir fel, eller storleken är tokig, känns det mindre motigt att korrigera eller riva upp början på en ärm.

Connie Chang Chinchio är för övrigt en av mina favoritdesigners. Hennes modeller är ofta ”skräddade” med passform och fina detaljer, och de är alltid roliga att sticka. Mountain View verkar inte vara något undantag!

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lite höstkänsla

  1. Ping: Reklam! | Annes Hus

Kommentera

