Hur många katter?

I morse tog vi ett principbeslut om att våra blogginlägg inte bara skulle handla om katter. Ändå har dom där djuren en förmåga att ta över ens liv.

Idag frågade en god vän mig; Hur många katter har ni? Jag svarade; I morse hade vi tre.

Det var då det. När jag kom hem hade vi en, Muffin. En timme senare hade vi två, Muffin och Moses. Ytterligare en timme senare hade vi en, Moses. Och nu sent på kvällen har vi två, Muffin och Moses.

Efter ett tag dök även Tottafaren upp, jamande sitt förskräckliga läte som låter som om han jamar inne i en rostig plåttunna.

Men var är Isa? Jag behöver snart börja knapra lugnande piller om jag ska bo ihop med katter.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Katter, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

