Noro-garn till nya Baktus-halsdukar

Nu börjar det bli mörkt om morgnarna igen. Jag längtar efter att sticka enkla saker i starka färger, och då är Noro-garner ett säkert kort. Baktus-halsdukarna är roliga att göra. Jag tror att jag kan ha hur många som helst. De här garnnystanen blir jag glad av och de får lysa upp mina långa bussresor till och från jobbet de närmaste veckorna! Övre nystanet är Noro Kureyon Sock färg S188, det undre Noro Silk Garden Sock färg S304.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

