Reklam!

Nu ska jag göra reklam! Om jag bara fick köpa garn på ett enda ställe så skulle valet vara lätt. Mycket av det bästa i mina garnförråd kommer från Colourmart i England. Där hittar man ovanliga och spännande blandningar (ull/silke, ramie/silke, lin/silke, yak/mohair/silke, merino/ull) och framför allt kashmir till ett rimligt pris. Kashmir var länge något som jag bara drömde om att sticka med så jag är glad över att ha hittat denna fantastiska webb-butik!

Om du vill beställa så kan det vara bra att veta att garnerna för det mesta levereras på kon (150, 300 eller 1000 gram) och att de är behandlade med spinnolja. Efter en tvätt ”blommar” de och blir mycket fylligare. Många tvättar garnerna innan de stickar med dom, men jag tycker att spinnoljan gör dom mer lättstickade. Här gäller det att hitta det som passar en själv bäst!

Butiken fylls på regelbundet, men många garner säljs slut snabbt som ögat – särskilt kashmir. Tidigare ikväll beställde jag ”heavy lace” kashmir i två färger till varma och lätta halsdukar. Jag lyckades knipa de sista konerna av båda färgerna!

Garnet på bilden är en svagt melerad mix av 5% kashmir och 95% ull. Det ska bli en Alexandria-kofta av Connie Chang Chinchio, som också är ”upphovskvinna” till Mountain View Cardigan.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

