Är detta en katt?

Varje dag händer något kul med våra djur.

När jag hämtat morgontidningen och skulle släppa ut Moses och Isa krockade jag nästan med rådjuren vid jordkällaren. De var 2 meter ifrån mig. På hundpromenaden höll vi på att krocka med dem igen när de låg och tryckte i den planerade Rådjursträdgården, en plats som jag planerar att fylla med tulpaner, dahlior och rosor och andra saker som de tycker om att äta.

Så har vi Muffin. Muffin fick som bekant en mycket tuff start i livet när någon slängde ut henne när hon bara var en liten kattunge. Svulten med revbenen spända mot det sladdriga skinnet satt hon och åt just muffins på fågelbordet en kall, kall dan före dan före dan.

Nu spankulerar hon in och ut ur huset som det behagar henne. Är hennes personlige uppassare hemma öppnar han köksfönstret för henne. Hon har sköna platser att sova på och har nu kommit på ytterligare ett sätt att göra livet behagligt, nämligen att spatsera runt på köksbordet och dricka ur våra glas och provsmaka från våra tallrikar.

Nedanför bordet stryker två ulvar runt vilka hon betraktar med överlägsenhet från sin upphöjda position. Hon är smart nog att fatta att vi inte kommer att schasa ned henne från bordet. Att dricka ur mitt glas tycker jag är att gå för långt, även av en älskad katt. Mina väsningar framstår säkert som mycket ogina i hennes ögon.

Är detta en katt? Katter dricker väl inte ur glas? Ja det är det, och det är en flockmedlem som har fått det liv hon förtjänar.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Djur, Katter, Vilda djur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

