Höstfrost

Morgonkylan (-5) inbjöd till att fotografera frostbilder. Jag och Tage tog en tur i trädgården och föll till sist för denna kvarglömda polkagrisbeta.

I pannrummet hittade jag Isa. Vi har fått acceptera att hon är en utekatt som kommer och går som hon vill och inte alltid kommer in på kvällarna fast vi ropar oss hesa. Motvilligt lät hon sig klappas. Hon har i alla fall mat, vatten och en varm sovplats och har själv valt bort vårt sällskap.

Vi har spekulerat mycket om hur kall årets vinter ska bli. Tranorna har flyttat tidigt, å andra sidan är det mindre rönnbär än förra året. Traktens bönder laddar upp med mer ved än vanligt. Själv stod jag vid vedklyven halva dagen och tog mig an min gigantiska vedhög som borde kluvits i somras.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Djur, Hundar, Katter, Livet på landet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

