Byggd för vila och inte för fart…

Häromdagen påstod Jens att Moses är tjock. Först blev jag förolämpad. Moses är möjligen lite kraftig, men absolut inte tjock. Han är en aktiv katt som alltid går ut tidigt på morgonen och kommer in strax innan det börjat skymma, och han bränner alla kalorier han stoppar i sej.

Men Jens har tyvärr rätt. Sedan Viggo kom till oss vill Moses helst vara där Viggo är, alltså inomhus. De båda är som ler och långhalm och trivs bäst när de är tillsammans. Men Moses behöver antagligen mer motion än lek med en kattunge.

Sagt och gjort, igår morse var vädret skapligt så jag slängde helt enkelt ut Moses. Han knatade snabbt och målmedvetet iväg mot allén och bokbacken. Döm om min förvåning när jag tio minuter senare hittade honom i pannrummet där han låg och gonade sej i värmen uppe på jordvärmepannan.

Kanske inte så konstigt om man kommer att tänka på den gamla blueslåten (Built for Comfort) som Jens bloggade om häromdagen:

Some folk built like this, some folk built like that
But the way I’m built, you shouldn’t call me fat
Because I’m built for comfort, I ain’t built for speed


Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Djur, Katter, Livet på landet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

