Har Tage en lustig mössa?

Vi har ont om fotomodeller här ute på landet, i alla fall så här års. Därför fick hygglige Tage rycka in när jag skulle fotografera min mammas julklapps-basker. Visst ser han ut att gilla uppdraget? Jag tycker om hans dryga uppsyn, han påminner faktiskt lite om HM:s modeller…

Mönstret är Neep heid av Kate Davies och garnet är samma shetlandsgarn som jag skrivit om i tidigare inlägg. Till denna basker används fyra olika färger och de är mycket vackrare i verkligheten än på mina bilder.

Jag klär tyvärr inte alls i den traditionella skotska basker-modellen (bara i den franska modellen som är mindre och rundare) annars skulle jag gjort en Neep heid till mej själv också.

Har fått några synpunkter från blogg-läsare som protesterar mot utklädning av djur. Jag vill därför betona 1) det var en nödsituation och 2) Tage gillade faktiskt läget.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Har Tage en lustig mössa?

  1. Jag tycker Tage ser ut att vara ytterst medveten om sin egen betydelse i sammanhanget.

    När jag levde i den svenska vintern var basker min favorithuvudbonad, dock ej så fina som dem du stickar.

    //Anna

Kommentera

