Himlen rockar fett

I söndags hittades gitarristen Gary Moore död på ett hotellrom i Spanien. Gary Moore blev känd som gitarristen som var med tre gånger i Thin Lizzy, gjorde en solokarriär och populariserade bluesen, dock i mitt tycke väl hårdhänt. Jag såg Gary Moore en gång med Thin Lizzy på Black Rose-turnen och en gång solo. Bägge gångerna var fantastiska konsertupplevelser.

I det här klippet spelar han med Phil Lynott i en låt som Phil skrev åt Gary Moore. Texten är sedvanligt romantisk och nostalgisk från Phil Lynotts penna. Det tycks ha funnits en kvinna vid varje busshållplats på turnén och ett antal i Paris. Vet du inte vad sustain är vet du det när klippet är färdigspelat.

Phil gick före, jag föreställer mig att de träffades någon gång, natten till söndag. Från och med nu rockar himlen fett.

Mina damer och herrar, Phil och Gary i högform i Parisienne Walkways. Låt inget öga vara torrt.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Himlen rockar fett

  1. Med tanke på snödropparna så önskar jag att ni byter och tar bort vinterbilden på huset. Det ser så kallt och otäckt ut. Jag är säker på att ni har någon inbjudande vårbild att lägga in!

Kommentera

