Radiotips och en dos sväng i vinterkvällen

Snön har vräkt ner över norra Österlen större delen av dagen. Nu är det helt vitt igen och ikväll är det dessutom stormvarning. Vi hade strömavbrott redan igår och i natt, och nu har vi för säkerhets skull laddat upp med ved i köket och satt färska batterier i våra pannlampor.

Vi envisas med våra musiktips här på bloggen och nu ska jag komma med ett till!  Ni som känner mej vet att jag älskar blues, jazz, världsmusik, folkmusik, Bob Dylan och en massa annat – men också att jag tycker jag om att bli överraskad av musik! På söndagarna lyssnar jag gärna till Klingan i P2, och i det programmet dyker det alltid upp någon spännande artist som jag inte kände till tidigare. Nu har jag hittat till en fantastisk web-radiokanal som spelar musik så gott som dygnet runt utan en massa mellansnack och andra avbrott: SR Världen

Den här otroligt svängiga musiken spelades på SR Världen idag när snön vräkte ner som värst:

* Rodrigo y Gabriela är veganer och före detta trash metal-musiker. De har spelat med Metallica-basisten och urkraften Robert Trujillo, en musikalisk motsvarighet till stormen Gudrun.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Radiotips och en dos sväng i vinterkvällen

  1. Nu har ni tagit bort den kalla vinterbilden! Kanske lite för tidigt eftersom snön fortfarande vräker ner över er. Men vårbilden ger hopp! Den visar att det finns en annat tid och annan värld! /Jan

    • Anna skriver:

      Här skiftar vädret snabb och minnet är tack och lov kort. Idag är det solsken och flera plusgrader, det lyser vitt i vår trädgård av snödroppar – inte av nysnö!

Kommentera

