Kanske lite mer modernt…

Jag skulle så gärna vilja ha en gammaldags broderad väggbonad i köket. Bonader passar så bra i gamla lantkök, och jag tycker om att brodera.

Men vem vill att stränga ord om arbete och flit, och hot om armod, ska vara det första som möter en när man hasar sej ut i köket i gryningen för att brygga dagens första kopp kaffe? Definitivt inte jag. Jag har redan mer än nog av dåligt samvete och skuldkänslor. Innanför bården på bonaden som jag har börjat sömma på ska det stå så här:

Whatever the problem is, Clint Eastwood is gonna fix it!

De här kloka och hoppingivande orden uttalades av Bruce Dickinson, sångare i Iron Maiden (nej, jag är INTE hårdrockare men jag lever med en sån och en del saker fastnar vare sig jag vill eller inte).

Det skulle vara kul om bloggens läsare kunde lämna några förslag på andra visdomsord som kan passa på en modern bonad. Jag lovar inte att jag kommer att brodera just ditt förslag, men det är inte omöjligt.

 

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kanske lite mer modernt…

  1. Lena skriver:

    Det finns bara ett som gäller: Carpe diem! Vad är bättre så här när våren knackar på.

Kommentera

