Thank you Bob! Dylan fyller 70 år

Bob Dylan fyller 70 idag. Jag har funderat på vilka tio Dylan-låtar jag gillar allra mest och här är min lista (ingen inbördes ordning, alla är bäst och jag är en riktig Dylan-nörd som lätt skulle kunna rabbla etthundra favoriter):

1. Visisons of Johanna

2. Love Minus Zero No Limit

3. Maggie’s Farm  (den fantastiska och famösa inspelningen från Newport-festivalen 1965 med Mike Bloomfield på gitarr och Alexis Corner på orgel – samtidigt som detta osannolika sväng spelades in försökte Pete Seeger hugga av elkablarna med en yxa)

4. All Around The Watchtower

5. Man In The Long Black Coat

6. Blind Willie McTell

7. Fourth Time Around

8. Subterranean Homesick Blues

9. Not Dark Yet

10. Beyond Here Lies Nothing

Vilken är din Dylan-favorit?

Jens: Stones har gjort en väldigt bra cover av ”Like a Rolling Stone”. På slutet av den inspelning säger Keith Richards Thank you Bob.
Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Thank you Bob! Dylan fyller 70 år

  1. catdogs skriver:

    Kanske Knockin´n on Heaven´s Door!
    Den finns det iofs. många covers på, en del överträffar tom. originalet!

  2. Anna skriver:

    Definitivt en av mina favoriter även om den inte råkade komma med på topp-tio-listan!
    !

Kommentera

