I brist på sommarsol

Idag är det midsommarafton, och som alla andra midsommaraftnar är det kallt, mulet och regnigt. Yes! Nu är sommaren här!!! Skämt åsido, om jag inte minns helt fel var det rätt bra midsommarväder i fjol.

Jag stickar vidare på min somriga lilla sjal i garnet Noro Sekku. Garnet är mjukt och färgglatt, och trots att färgerna inte riktigt matchar varandra blir det fint. Så är det överlag med Noro-garnerna tycker jag. När jag ser nystanen tänker jag ofta ”Bläh” men det blir nästan alltid fint när det är uppstickat. Sekku är tunt och mjukt, passar särskiltbra till spetsmönstrade och fjäderlätta projekt. Jag följer beskrivningen till Holden shawlette (Ravelry-länk). Beskrivningen kan laddas ner gratis på Ravelry, och medlemmskapet i Ravelry är också gratis. Om du som läser detta ännu inte hittat till Ravelry så rekommenderar jag verkligen att du letar dej dit!

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

