Nyvaken katt

När det är varmt är katterna som bortblåsta hela dagarna. Var och en av dom har sitt eget sätt att uthärda sommarvärmen. Moses och Viggo sover som stockar i skuggan under ormbunkarna och Isa slappar i pannrummet. Var Muffin håller hus vet vi inte, men hennes päls doftar skog och mossa när hon dyker upp i kvällningen.

När Moses återvände från sin svala favoritplats bland ormbunkarna i dag hade jag kameran beredd. Spana  in hans vackra huvud (jo, jag vet att jag är partisk men han är faktiskt den stiligaste katt jag någonsin sett – en massa rasrena storvinnare med imponerande stamtavlor inräknade ;-). Är det någon av bloggens läsare som vågar gissa vad det är för raser i honom?

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Djur, Katter, Livet på landet och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nyvaken katt

  1. Anna-Karin skriver:

    Mycket tjusig herre, precis som alla din djur! (Jag tycker ju naturligtvis att mina är de finaste). Gissar att herrn består av en blandning av äkta huskatt korsad med prima huskatt ; )

  2. Anna skriver:

    Jag tror du har rätt. Inte omöjligt att det finns lite fantastisk huskatt i honom också 😉 Han är jättestor, lugn, tillgiven, snäll och tålmodig – har aldrig någonsin fräst eller klöst oss eller någon annan. Viggo beundrar Moses över allt annat, och tar efter honom i det mesta. Det betyder att Viggo själv håller på att växa upp till en mycket snäll katt. Moses är sannerligen en bra ”role model”.

    Visst är man kär i sina djur, eller hur? Och det har ingen betydelse om de är hittedjur eller inköpta för en massa pengar. En av mina vänner tyckte det var synd att Moses inte är en raskatt eftersom hon själv skulle vilja ha en katt som är som han. Nu går det inte att ”avla på de linjerna” som hundfolk brukar säga.

Kommentera

