Jag Tage, min namnsdag

Jag minns det som om det var i förrgår och det var det ju också. Jag Tage njöt i stora drag av min namnsdag. Först sov jag tillsammans med Jens tills klockan ringde klockan 6. Anna var redan uppe och Jens steg sedan upp med trötta steg. Jag Tage valde däremot att ligga kvar i sängen.

Sedan gick vi i skogen tillsammans med Katt Muffin som för omväxlings skulle inte slarvade bort sig på vägen. Sedan åt jag i min matskål. Sedan drack jag en massa vatten och lät det droppa ur mina mungipor. Sedan skulle Jens iväg och jobba och det hjälpte inte att titta på honom med bedjande blick, han åkte iväg i alla fall.

Jag låg och sov hela dagen och hann även med att släppa ett par fjärtar. När Jens kom hem blev jag jätteglad, så glad att jag stal Annas gymnastiksko och gömde i trädgården. Jens jagade mig och då smet jag in och stal hans handske. Det var det bästa med hela dagen. Ingen chans att han skulle fånga in mig.

Sedan sov jag och Jens på soffan och sedan gick jag och Jens och Tekla och mötte Anna när hon kom på sin cykel. Sedan åt jag mat i min matskål, smakade ungefär som frukosten och såg misstänkt likt ut. När Jens och Anna ätit upp sin mat fick jag lite pasta och grönsaker.

På kvällen gick vi först ut på vägen och mötte Muffin, sedan gick vi hem med henne och så till slut blev det kvällspromenad. Sedan fick vi linfröolja och Dentastick och så gick vi och la oss efter att jag hade kört bort Moses ur sängen. Någon ordning får det vara, man kan inte ha vilka djur som helst i en säng.

Vad mer kan man önska sig av en namnsdag?

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Djur, Hundar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

