Jag spinner, alltså är jag här

Gissa vem som ligger framför mig på köksbordet och spinner glatt?

Den bortsprungna Katt Muffin dök upp nu på kvällen borta vid julgransodlingen (gamla fotbollsplanen). Denna plats befinner sig misstänkt nära Herr Myskos residens, det är ofta i de environgerna vi stöter på henne. Vi är inte riktigt överens om hon luktar mest stall eller mest medvurst.

Jag och Anna sprang runt i skogen i mörkret med ficklampa och pannlampor och skrek oss hesa. Normalt går vi inte i skogen på kvällarna, i alla fall inte med hundarna. Nu var vi utan hundar och ganska högljudda så att vildsvinen skulle höra oss. Ett par rådjur stirrade förvånat på oss i mörkret. Aldrig hade de väl sett något liknanden. Men ingen Muffin.

Så hämtade vi Tage och Tekla för en kvällspromenad ned till byn. Promenaden fylldes av spekulationer om Katt Muffins uppehållsort. Plötsligt stod hon där mitt på vägen. Tage var den första som hon nospussade. På sedvanligt Muffin-vis irrade hon bort sig igen. Sista biten bars hon i min famn, glatt spinnande.

I kväll har vi som omväxling alla fyra katterna inne. Bäst att kolla SMHI om fimbulvintern närmar sig. Lycka är när hela flocken är på ett och samma ställe.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Katter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

