Äntligen lite stickat igen!

Mina favoritgarner kommer från Island. Jag  är extra förtjust i förgarnet Plötulopi och det tunna entrådiga Einband som passar så bra för lätta plagg i spetsmönster. När senaste numret av Istex mönsterbok (Lopi 31) kom ut blev jag eld och lågor eftersom det innehåller flera beskrivningar för just dessa två garner. Jag var otålig och beställde min mönsterbok direkt från Island, men nu har Islina den engelska versionen i sin butik.

Första projektet ur boken blev halsvärmaren Strokkur i Einband. Jag valde ut tre vackra gröna färger som egentligen inte passar ihop, men tycker ändå att det blev ett fint resultat. Funderar redan på att göra en till i ljusgrått och tre nyanser av plommon och lavendel.

Nu ligger halsvärmaren på tork och det kommer fler bilder så småningom.

P.S. Jag stickar jämt och ständigt men det är bara en del av mina projekt som når hit till bloggen, Min tid räcker helt enkelt inte till just nu, men snart blir det ändring på det! Det är inte omöjligt att det kommer att dyka upp mycket stickrelaterat på bloggen framöver, kanske till och med lite beskrivningar till Annes Hus-designat…

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

