Händelser utan sammanhang men av stor betydelse

Isa vid stallet
Ibland händer en mängd saker som inte har att göra med varandra men som ändå är värda att berätta om.

Igår på ICA frågade Gunbritt mig varför jag såg så trött ut. Jag sa som det var, först kom Isa hem klockan 2 på natten efter 5 dagars bortovaro, sedan kom Muffin klockan 5 och någonstans där mitt i alltihopa skulle Viggo, Moses och Tekla ut på sina morgonturer. Tage ägnar sig inte åt sådana ovanor, han rullar över på tvärs i sängen och tar spjärn med tassarna mot min rygg.

Gunbritt berättade att hennes katter också brukade väcka henne mitt i natten genom att stå och prata i mörkret.

Anna är ute på en inköpsresa av garn i Danmark. Inga problem, vi har ett 36 m3 garnförråd. Detta innebär att jag arbetar på distans tillsammans med hundarna. Himla mysigt. Mitt på eftermiddagen dog allt, ingen e-post, ingen telefon, supersnabb access till de administrativa systemen. Ingen svarade i telefon heller, alla verkade vara på möte i hela södra Sverige.

Först fattade jag ingenting, till sist förstod jag att det var kungligt barndop. Jo, jo, var håller Luther och Weber till när de behövs som bäst. I ärlighetens namn utfördes en del av mitt arbete sittandes på solen i trädgårdssoffan med Tage och Tekla vid mina fötter.

Det bästa med att arbeta hemifrån är att man kan bara stänga av datorn och telefonen och gå rätt ut i trädgården och kratta ihop material till grönsakernas kompost en timme efter jobbet. Det förutsätter förstås att man först rest sig ur trädgårdssoffan och gått in till datorn.

Nåväl, märkligt nog har alla katter kommit in och ingen hårdpropsar på att få bli utsläppt omedelbart.

Till sist vill jag framhålla att detta inlägg hade varit mycket annorlunda om inte Katt Muffin hade legat och rullat sig på tangentbordet.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Djur, Hundar, Katter, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

