Dille på Sekku

Det börjar likna dille banne mej. Nu har jag stickat tre halssnibbar i Sekku och när den tredje var klar drabbades jag nästan av abstinens. Jag kände ett enormt behov av ännu mera Sekku och jag hade inte den minsta lust att kämpa emot.

Så nu är tre nystan i den nya och lite vintrigare färgställningen 11 på väg till mig. Det blir nog en Holden till eftersom jag vet att kombinationen av garn och mönster är klockren och användbar. Men de andra två nystanen ska bli något helt annat: Halsduken Echo Beach av Kieran Foley. Vacker som ett smycke!

Kieran Foley är en otroligt skicklig designer och fotograf. Missa inte hans andra projekt

Bilden har jag lånat från http://www.kieranfoley.com Kieran Foley©2012 och jag har Kierans tillåtelse att publicera den här.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dille på Sekku

  1. L skriver:

    Wow! Så fin! Jag måste ta många djupa andetag för att inte omedelbart beställa garn och mönster. Troligtvis kan jag inte hålla emot så länge till… ”smycke” var ordet sa Bull…
    L

    • Anna skriver:

      Du vet väl att det bästa sättet att undvika en frestelse är att falla för den.
      Hälsningar
      Bill

  2. Lena skriver:

    Helt underbar 🙂

  3. catdogs skriver:

    Tänk att man kan sticka så att det ser ut som batik!
    Så otroligt vackert det blir!
    Tyvärr jag är urusel på att sticka, men så svag för batik att jag
    sparar minsta tygbit, kan inte förmå mig att slänga batik.
    Batik är konst!

    • Anna skriver:

      Jag gillar också batik! Kanske därför som jag uppskattar den här halsduken så mycket!

      När man kan konsten att kombinera garn och mönster kan resultatet bli så här bra, men det inte många som kan det. Jag tycker mycket om Kierans design, och det här är nog min absoluta favorit hitintills. Ska bli roligt att sticka den!

  4. Ping: Annes Hus

Kommentera

