I en handvändning

En trist (och blodig) incident där mitt ena finger kom i vägen för en vass kniv har sänkt min arbetsförmåga rejält de senaste veckorna. Trädgårds- och hushållsarbete avstår jag gärna från, men med lite fingerfärdighet har jag lyckats sticka!

Den vändbara västen Håndevending från Geilsk har passat min påtvingade stickteknik perfekt. Det var också ett snabbt, lätt och roligt projekt med typiska Bente Geil-detaljer. Jag blir allt mer övertygad om att Bente är ett geni!

Jag stickade västen i Geilsk bomull/ull, färg c22. Garnet är både mjukt och varmt, jag tycker mycket om det.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I en handvändning

  1. Wow, har du gjort dessa? Vad skickligt!

  2. Anna skriver:

    Hej Marja! Tack för dina vänliga ord! Det är två västar i en (man vänder den ut och in och upp och ned) och det är en hyfsat enkel stickning.

Kommentera

