Kärlek vid första ögonkastet

Man ska alltid följa sin magkänsla, även när det gäller stickning. Ibland känns det bara helt rätt! När jag såg denna kofta insåg jag direkt att jag måste sticka en, möjligen två eller kanske rentav tre.

Garnet, Brooklyn Tweed Loft, går tyvärr bara att köpa i USA och jag är trött på dyra garnbeställningar som fastnar i tullen och därmed blir ännu dyrare. Lyckligtvis visade det sig att ett av mina favoritgarner, J C Rennie Supersoft, är en perfekt ersättning för det exklusiva Loft. Favoritgarnet är ett mycket drygt garn (285 meter/50 gram) som finns i många vackra livfulla nyanser. Det är lite kärvt att sticka med men efter en tvätt blir det mjukt, fylligt och riktigt ”ulligt”.

Själva stickningen var ett rent nöje och koftan är redan utnämnd till älsklingsplagg. Nu ser jag fram mot att sticka många, många fler plagg från Brooklyn Tweed-kollektionerna utan att behöva ruinera mig.

Bilder på några av de vackra färgerna finns härhär och här. Det är tyvärr svårt att få fram färgskiftningarna på bild men om du zoomar in ordentligt så syns nyanserna bättre.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Livet på landet, Stickning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kärlek vid första ögonkastet

  1. Kirsten skriver:

    Jeg holder også rigtig meget af Brooklyn Tweeds designs og har strikket Brownstone og Terra-sjalet. Det har imidlertid været en stor udskrivning at købe garnet i USA, så jeg synes, det er interessant, at du har fundet en god erstatning for Loft. Hvad med Shelter? Har du også et godt bud på en substitut for det?
    Venlig hilsen
    Kirsten

Kommentera

