Grymta månde grisarna

Mys

Just nu tillbringar vi nästan hela dygnet i sängen. Influensan härjar och nu är det vår tur.

Det är obegripligt hur något som i princip bara är en molekylstruktur kan slå ut en så totalt. Jag insjuknade i fredags, i söndags var det Annas tur.

Fram till att Anna stöp kunde hon ta ut Tage, idag har han inte haft för kul även om jag var ute med honom i trädgården, så att han fick rusa av sig åtminstone lite grand. Han gör mest tjänst som vårdhund för tillfället.

För mig har det dessutom slagit sig på magen. Jag kan räkna upp min diet på fyra dagar i en mening; 4 smörgåsar, 2 kokta potatisar och en kopp blåbärssoppa.

Nåväl. Det kommer dagar när hälsan är tillbaka och Tage får sina hundpromenader igen.

Bilden får vara en på Viggo och Moses. En bild på mig, orakad, svarta ringar under ögonen, mössa på huvudet halsduk, dubbla tröjor, nedbäddade under fyra lager filtar och med en vårdhund snarkande ovanpå mig, skulle vara alltför skrattretande.
Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Grymta månde grisarna

  1. Ingrid skriver:

    Krya på er båda två!! Underbar bild på katterna!

    ~Ingrid

Kommentera

