Fugl i all sin glans

fugl4Ja, här är den alltså. Fugl-tröjan, det vackraste Lopi-plagg som jag någonsin stickat. Jens var lite sugen på att använda den på långpromenaden idag, men vi enades om att en fuktig ylletröja inte är ett lämpligt plagg när det är minusgrader. Nu håller vi tummarna för att tröjan torkar och att de kommande dagarna blir riktigt kalla och ruggiga.

Rubriken på detta inlägg har föregåtts av lite diskuterande vid köksbordet. Bör det heta ”Fugl i all sin glans” eller ”Fugl i all dess glans”? De språkpoliser som råkar läsa inlägget får gärna höra av sig och ge besked.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fugl i all sin glans

  1. Birgitta Wiktorsson skriver:

    En så otroligt vacker tröja!
    Hälsn. Birgitta

  2. Så snygg tröjan blev! Fast jag kan inte hålla med om att vi önskar fler kalla dagar.
    Nej, nu längtar jag bara efter sol och vår!

  3. Skulle spontant vilja säga Fugel i all sin glans, men när jag funderar, så är det väl ett objekt och då borde det kanske hellre heta i all dess glans. Men jag är inte säker på vilket som är mest korrekt.

    • Anna skriver:

      Vi tror precis som du att ”dess glans” egentligen är det språkligt korrekta i det här fallet, men ”sin glans” låter bättre. Den konstnärliga friheten du vet 😉

Kommentera

