Första vårdagen

entrelac titelkaffe tageTage och jag har sportlov. Vi är ute och promenerar flera timmar varje dag och på kvällarna stupar vi i säng. Idag visade våren att den är på väg, och jag passade på att ta en kaffe- och stickpaus i solen. Tage passade på att ta en slurk caffé latte.

Jag stickar en sjal i näverstickningsteknik och hoppas på att den ska kunna pigga upp min kamelfärgade vintage-duffel. Beskrivningen kommer från Helylle-butiken i Kristianstad (går även att köpa på Ravelry).  Garnet är Noro Kureyon Sock i färg 164. Det är ett jätteroligt projekt och nästan omöjligt att lägga ifrån sig!

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Djur, Garn, Hundar, Stickning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Första vårdagen

  1. Hej. Jeg så at du kommenterede på et indlæg på en blog for 2 år siden, hvor du skrev at du havde købt Marianne Isagers Model 77 , jeg kunne godt tænke mig at høre hvor man kan købe det mønster. håber du vil svare. venligst Elsebeth Solskin

    • Anna skriver:

      Hej!

      Jag köpte garn och mönster på Sländan i Lund (Sverige). Sommerfuglen i Köpenhamn hade mönstret senast jag var där (i mars) och Marianne Isager har det säkert i sin butik i Tannisby.

      Lycka till!

Kommentera

