Även Tyra är en äventyra

tyra snowSom alla som fått hem en liten unge är vi överförtjusta. Vem skulle kunna stå emot en sådan liten ljuvlighet som Tyra? Hon har sedan ett par dagar upptäckt tjusningen med att vara ute och rusa och skutta i snön.

Anna som är nästan lika äventyrlig som ävenTyra i egen hög person vågar ha henne lös. Är det jag som är ute med henne så får hon rusa runt kopplad i flexikoppel. Efter en kvart var jag helt utmattat medan Tyra glatt klättrade upp och ned i snöhögar och hade kunnat fortsätta hur länge som helst.

Vintern vill inte ge sig, men solen har i alla fall varit framme och börjat smälta gångarna i trädgården. Vi sitter vid köksbordet och planerar årets odlingar och vad som skall planteras var och tillsammans med vad. Anna har börjat förkultivera, det betyder att kök och badrum är fulla av odlingslådor.

Till slut ska det väl bli vår och sommar även på Annes hus.

Om Jens

Matlagningsintresserad hemmansägare.
Det här inlägget postades i Djur, Hundar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Även Tyra är en äventyra

  1. Mette skriver:

    Tänkte just på – om jag var en hund skulle jag definitivt önska er som min matte och husse för jag tror inte man kan önska sig en bättre familj 🙂

  2. Jens skriver:

    Tack Mette!

    Jag hoppas våra hundar och katter håller med.

Kommentera

