Katt Muffins känsla för ull

IMG_1748

Koftan är nytvättad och jag skulle bara sy i knapparna. Muffin vet mycket väl att hon inte får ligga vare sig på  köksbordet eller på mina kläder, men det är kallt och ruggigt och frestelsen blev nog för stor.

Ja, det är i alla fall min tredje Gnarled Oak Cardigan (Ravelry-länk här). Det är en modell som är ganska lätt och jätterolig att sticka, sitter snyggt och är bekväm även under kappor och jackor. Passar lika bra till jeans som till klänning eller kjol. Jag kan nog inte avhålla mig från att sticka några till.

Garnet är ett rent ullgarn, en blå-grön specialare från Rennies med lite ojämn och boucléaktig yta. Det var väldigt strävt att sticka med men efter en tvätt är det mjukt och nästan lite glansigt. Vintageknapparna passar perfekt i färg!

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Djur, Garn, Katter, Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Katt Muffins känsla för ull

  1. Mette skriver:

    Katter är kloga djur och väldigt mysiga 😊

  2. Katarina skriver:

    Å, vad fin Muffin är!

Kommentera

