Min nya hap!

hap titlehap1 Rennie-garnerna har jag lovordat flera gånger här på bloggen och faktum är att jag numera sällan stickar med något annat. J C Rennie är ett av de äldsta spinnerierna i Skottland. Produktionen startade 1798 och bedrivs fortfarande i samma lokaler.

Rennies Supersoft – som är ett annat garn än Holst Supersoft/Magasin Duett Supersoft m fl – är mitt absoluta favoritgarn och jag tröttnar aldrig på det! Det är lätt, mjukt och varmt.  Vill man sticka ett tjockare plagg använder man dubbel tråd så det är verkligen ett användbart garn.

Ett tunnare Rennie-garn använde jag till min senapsgula A Hap for Harriet. Min Hap väger under 90 gram och är nästan 2 meter lång. Jag älskar garnet och den fantastiska färgen som är nästan omöjlig att återge på bild. Färgerna på Rennies garner är överhuvudtaget svåra att fotografera, flertalet av dom är så kallade ”heathers” och varierar beroende på ljusförhållandena och färgerna i omgivningen.

Mer om min Hap på Ravelry här.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

