Dragonflies

dragonflies closeVi har firat midsommar i sydväst och yllemössa. Vädret påminner mer om april än juni och jag kände plötsligt ett stort behov av att sticka en varm yllesjal, så det är just vad jag gör idag ;-)

Mellan regnskurarna har jag fotograferat min senaste tröja som jag är så supernöjd med. Trots många försök har jag inte lyckats ta ett enda foto som återger hur vackert garnet är.  Färgen är helt makalös – den varierar med ljuset och bakgrunden och är tyvärr omöjlig att fånga med kameran. Närbilden är bäst. Där ser man tydligt att det lila skiftar i blått, grått och lite grönt. Otroligt vackert till svart och blått men passar märkligt nog också till brunt. dragonflies2 Modellen är Dragonflies av Joji Locatelli. Ibland blir kombinationen av design och garn extra lyckad och jag tycker att min tröja är ett gott exempel på det. Eftersom garnet har lite fall i sig fungerar det bra till en ganska rak och enkel modell. Jag har också sett Dragonflies uppstickad i andra garner och då har den gett ett helt annat intryck.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dragonflies

  1. Susan Elvén skriver:

    Hej!
    Vilka fina tröjor du stickar! Koftan Gnarled Oak Cardigan måste jag försöka mig på.
    Jag hittade er blogg eftersom jag googlade på ”Isolering av snedtak” . Förvånade 😉? Som jag förstod det så gjordes detta 2009, och 2010 var ni mycket nöjda. Är ni det fortfarande? Några fuktproblem? Vi bor i ett hus från början av 1900-talet med eternittak. Vi står inför ett takbyte, papptak med trekantslist, och ska i sambands med det också isolera. Vi väljer mellan cellulosa, lin eller IsoLen (fårull) och ja, vi ska ha luftspalt. Skulle vara kul om att höra hur det funkat för er med cellulosan.
    Tack på förhand/Susan

Kommentera

