Rättvisa är viktigt

I vår flock håller vi på rättvisa. Därför har Muffin nästan lika stor del av soffan som Tage. Tyra, som är yngst av oss, får hålla tillgodo med det som blir över.

Alla djuren älskar fleeceöverkastet som de fick av vår snälla vän Anette. Nu behöver överkastet tvättas och jag räknar med många sura miner på hundar och katter innan det är torrt igen… Våra djur älskar ull men ibland misstänker att jag att de faktiskt tycker ännu bättre om syntet.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.
Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rättvisa är viktigt

  1. catdogs skriver:

    Ja det är något särskilt med fleece. Det är samma sak hos oss alla vill ligga på fleece och vinthundarna vill också klä sig i det.
    Det där mysiga gänget där på soffan behöver nog inte sakna sin fleece så särskilt länge.
    Det bästa med fleece tycker jag är att det är så lätt att tvätta och torkar så snabbt!

    Ps. Fortfarande tycker jag att Tyra är bra lik en Afghan! 😉

  2. Anna skriver:

    Vi fick två likadana överkast av snälla Anette så till helgen lägger jag på ett rent överkast och så åker detta i tvättmaskinen. Mycket praktiskt.

    Håller med om att Tyra ser ut som en Afghan-valp och det är ju inte fy skam.

Kommentera

