Två flugor i en smäll

Nu ska jag ”slå två flugor med en smällare” som en av mina f.d. arbetskamrater brukade säga! Jag slår till och med TRE flugor samtidigt! På bilden syns nämligen 1) Muffin  2) Garn  3) Stickning

Muffin är samma gamla vanliga Muffin som brukar omnämnas här på bloggen titt som tätt, garnet är nytt för dagen och stickningen som Muffin ligger på är en nästan färdig Mountain View Cardigan.

Den katten har sannerligen gott omdöme när det gäller garn. Det gröna är en ull/silkeblandning och de andra är kashmir. Alla är handfärgade och de kommer från Fyberspates i Wales. Jag har ännu inte bestämt mej för vad jag ska sticka av dom, förutom att det ska bli sjalar eller halsdukar.

Detta inlägg publicerades i Garn, Katter, Livet på landet, Stickning av Anna. Bokmärk permalänken.

Om Anna

Stickar, samlar på garn, tittar på fåglar, läser och lyssnar på musik (mest Bob Dylan och gamla blues-farbröder). Min garnsamling är enorm (jag överdriver inte, jag har verkligen mer garn än det ryms i en normalstor garnbutik). Kan baka bröd och kakor men inte laga mat. Tycker om alla sorters växter, men ogillar trädgårdsarbete. Vegetarian sedan mer än 30 år. Humanist på villovägar, jobbar numera i IT-branschen.

Lämna en kommentar